دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

اهداف

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 

بر این اساس اهداف و وظایف مدیریت امور پژوهشی دانشگاه به شرح ذیل می باشد:

  • توسعه پژوهش از طریق آشناکردن اعضای هیئت علمی دانشگاه با روش های اصولی و صحیح تحقیق و تشویق آنان در بکارگیری این روش ها
  • تدوین برنامه پژوهشی دانشگاه و تعیین اولویت های تحقیقاتی در قالب برنامه های کوتاه و بلند مدت
  • ارزیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه در راستای ضوابط وزارت متبوع
  • بررسی و ارزیابی طرح های پژوهشی پیشنهادی اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان
  • مشاوره و راهنمایی اعضای هیئت علمی، دستیاران، دانشجویان و پژوهشگران جهت طراحی پروژه های پژوهشی
  • بهینه سازی نظام منابع مالی در عرصه تحقیقات
  • جهت دهی تحقیقات در راستای تولید علم، ارتباط با صنعت و پاسخگویی به نیاز جامعه براساس اولویت های پژوهشی دانشگاه
  • برگزاری و تقویت شورای پژوهشی به منظورسیاست گذاری در عرصه تحقیقات
  • برگزاری و تقویت شورایHSR  به منظورسیاست گذاری در عرصه تحقیقات
  •  ارتقاء سطح علمی و مهارتی کارکنان بخش پژوهش 
  • بستر سازی مناسب جهت افزایش طرحهای چند مرکزی داخلی و خارجی
  • فرایند تصویب طرحهای تحقیقاتی و طرح هایHSR
  • ارتباط با مجریان از ابتدای ارسال طرح به معاونت پژوهشی دانشگاه تا پایان فرایند از طریق سامانه پژوهشیار
  • صدور گواهی ناظر، داور، مجری و همکاران طرح های تحقیقاتی
  • برگزاری کمیته تخصصی اخلاق
  • برگزاری کمیته فرعی اخلاق
  • بررسی طرحهای پژوهشی پایان نامه ای و غیر پایان نامه ای درکمیته اخلاق در پژوهش
  • برگزاری جشن هفته پژوهش و معرفی و قدردانی از پژوهشگران و کارکنان برتر حوزه معاونت پژوهشی
  • ارایه آمار و اطلاعات لازم به سازمانهای ذیربط
  • تهیه کارنامه پژوهشی جهت ارزشیابی سالانه دانشگاه 
  • ارتباط با معاونت پژوهشی وزارت متبوع جهت اعمال سیاستهای تحقیقاتی کشور در دانشگاه
  • معرفی محققین و پژوهشگران سایر دانشگاهها، سازمانها و ... به مراکز تحت پوشش دانشگاه جهت انجام طرحهای تحقیقاتی
  • بررسی فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی، محققین و کارکنان و ارائه گواهی در صورت تایید

عقد تفاهم نامه با مراکز خارج دانشگاهی جهت بررسی اخلاقی پایان نامه ها و طرحهای پژوهشی ارسالی آنها



کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 189 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر