دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

بازدید برخی از اعضای هیئت علمی از سامانه ۵ اتوبوسرانی تهران

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۲۸ | 
برخی از  اعضای هیئت علمی مورخ ۲۸ مرداد ماه از سامانه ۵ اتوبوسرانی با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی معاونت : اعضای هیئت علمی ضمن بازدید از محصولات شرکت پیام نصر آریا  با موانع اجرایی و نحوه تجاری شدن محصولات آشنا و نظرات خود را در خصوص محصولات شرکت بیان نمودند.
رییس هیئت مدیره شرکت پیام نصر آریا آقای دکتر ناصر دهقان در خصوص پدال ارگونومیک پیشگیری کننده از درد پای چپ رانندگان اظهار نمود: با توجه به شیوع بالای آتروفی پای چپ در رانندگان، که علت عمده این مشکل به دلیل عدم تحرک پای چپ در هنگام رانندگی است استفاده از اتوبوس گیربکس اتوماتیک باعث درد در پای چپ می شود.
اتوبوس گیربکس اتوماتیک راننده با استفاده از پای راست به گاز و ترمز فشار می آورد و پای چپ ثابت و بدون حرکت است. این ثبات و عدم تحرک باعث تحلیل و آتروفی عضلات در پای چپ رانندگان می شود.
همچنین بیان نمود:تا کنون وسیله ای که بتواند در حین آنکه فرد برروی صندلی راننده نشسته و به رانندگی مشغول است، و در عین حال بتواند باعث حرکت پای چپ شود و به نوعی ورزشی را برای پای چپ که ثابت است فراهم نماید ساخته نشده است و برای اولین بار این پدال با همکاری اتوبوسرانی تهران ساخته، تست و در محل سامانه ۵ اتوبوسرانی تهران تولید گردیده است.
مدیر عامل شرکت پیام نصر آریا آقای دکتر پیام حسین زاده گفت : محصول دیگر این شرکت تحت عنوان روکش  صندلی ارگونومیک پیشگیری کننده از کمردرد رانندگان شرکت واحد است، با توجه به شیوع بالای کمردرد در رانندگان علت عمده این مشکل به نامناسب بودن صندلی های موجود در وسایل نقلیه بر می گردد.
اگر چه صندلی هایی با امکان ماساژ راننده وجود دارد اما به علت گرانی اینگونه صندلی ها مورد استفاده قرار نگرفته است. از آنجا که رعایت اصول ارگونومی سهم مهمی در پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی و کمردرد دارد، در این مطالعه نوعی روکش ارگونومیک صندلی طراحی شده است که بدون ایجاد مشکل در کار افراد
می تواند باعث کاهش اختلالات اسکلتی عضلانی و کمردرد گردد. این محصول در محل سامانه ۵ اتوبوسرانی تهران در حال تولید بوده و تمامی تست ها و تاییدیه های آن در مدت ۴ سال با همکاری سازمان اتوبوسرانی تهران اخذ گردیده است.
در پایان بازدید از مرکز تولید و استفاده از پدال و روکش ارگونومیک و میزان پیشرفت کار توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه در سامانه ۵ اتوبوسرانی تهران  مورد بررسی قرار گرفت.

 


CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 220 بار   |   دفعات چاپ: 81 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر