• 1403/03/08 - 10:52
  • - تعداد بازدید: 169
  • - تعداد بازدید کنندگان: 105
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولین جلسه رویداد «باورآفرینان» در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد / ایران، دانشگاه سبز می‌شود

افتتاحیه رویداد باورآفرینان با حضور معاون و مدیران تحقیقات و فناوری و پشتیبانی، اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران، روز دوشنبه 7 خردادماه در سالن اجلاس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

333813.mp3 اولین جلسه رویداد «باورآفرینان» در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد / ایران، دانشگاه سبز می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه؛ در ابتدای این نشست، دکتر مهدی فرزادکیا دبیر کمیته علمی این رویداد، ضمن خیرمقدم به حضار و شرکت‌کنندگان، تاریخچه‌ای از صنعتی شدن کشورهای مختلف جهان در قرون گذشته و آسیب‌های عدیده صنعتی و توجه جدی جامعه بشری به بحران‌های محیط زیست برآمده از این آسیب ها در سال‌های بعدی ارائه نمود.

ایشان در ادامه به لزوم پیوستن دانشگاه ایران به جمع دانشگاه‌های سبز جهان اشاره کرده و افزود: تا سال 2023 تعداد 1183 دانشگاه در جهان به جمع دانشگاه‌های سبز پرداخته و استانداردهای تعریف شده را به اجرا درآورده‌اند.

دبیر علمی این نشست خاطر نشان کرد: ایجاد تغییر برای رسیدن به دانشگاه سبز می‌باید از تغییر دیدگاه و زاویه دید تک‌تک ما آغاز شود و اگر زمانی صحبت از زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن استانداردهای جهانی هست نباید تنها ملزومات و تاسیسات مورد اشاره قرار بگیرد بلکه عمده زیرساخت می‌تواند ایجاد تغییر در نگرش مدیرانی باشد که می‌باید در مسیر سبز شدن، مجموعه را همراهی کنند.

در ادامه دکتررضا فلک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز ضمن پراهمیت خواندن پیوستن به دانشگاه‌های سبز جهان، از بررسی‌های سطح مدیریت دانشگاه برای ورود به عرصه «رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز» خبر داده و ابراز امیدواری کرد این همایش سرآغازی برای سبزشدن دانشگاه ایران طبق تعاریف جهانی باشد.

در ادامه این نشست، مهندس هادی صالحی از فعالان و طراحان فضاسازی استاندارد محیط‌های صنعتی به تشریح پروژه‌های گذشته و لزوم تغییر نگرش در طراحی استاندارد فضای سبز و استفاده حداکثری از منابع موجود پرداخت.

همچنین این نشست میزبان خانم خاتون شهبازی از فعالین پروژه‌های «توسعه پایدار» در صنعت مد و پوشاک ایران بود که ایشان نیز با ارائه آمارهای جهانی از مصرف بالای آب و انرژی برای فرآوری یک لباس ساده نخی یا پارچه‌های جین، اهمیت بازنگری در فرهنگ مصرف‌گرایی و انتخاب مناسب لباس و مد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد که رسیدن به توسعه پایدار راهی جز توجه به آلایندگی این صنعت در تمام نقاط جهان و چاره‌اندیشی برای آن نداشته و این مهم از وظایف انسانی تمامی مصرف‌کنندگان محسوب می‌گردد.

در ادامه این نشست، خانم دکتر شاهد شعاعی، عضو کرسی آموزش محیط زیست یونسکو در ایران، با ارائه اطلاعاتی از استاندارها و پیشرفت دانشگاه‌های مطرح جهان در پیوستن به دانشگاه‌های سبز، «سبز شدن» را نوعی از تفکر عنوان کرد که می‌باید از همین جلسه و در خلال توجه به جزئیات اطراف افراد حاضر و تغییر نگرش در آن به وجود آید.

این نشست با توضیحات دکتر کوثری از اعضاء کمیته اجرایی رویداد، در خصوص ادامه این برنامه و چگونگی شرکت‌کردن علاقه‌مندان در مسابقه و نبرد «باورآفرینان» ادامه پیدا کرده و در انتها نیز با پرسش و پاسخ حضار به کار خود پایان داد.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,[ اخبار معاونت ]
  • کد خبر : 333813
:
کلیدواژه ها
سروش دهقان
خبرنگار

سروش دهقان

تصاویر

Template settings